• Greta Samušytė

Tu nusipelnei pailsėti

Mes bėgame ir lekiame. Darome šimtus darbų kas dieną, nešame tonas atsakomybių, sukamės ir sukamės darbuose ir rutinoje tarsi milžiniškame rate be išėjimo. Planuojame, kada kelsimės ryte ir ką valgysime, kur eisime, ką veiksime ir kokius darbus darysime pirmiausia, o kuriuos paskiausia. Tačiau ar planuojame savo poilsį? Manau, kad dauguma, tikrai ne.

Kas yra „perdegimas“ turbūt jau visi žinome ir tikrai ne vienas patyrėme savo kailiu. Tad kodėl mes aliname save iki negalėjimo, kol organizmas sugriūva ir mes būname priversti ilsėtis? Turbūt manome, kad lėkdami be sustojimo padarysime visus gyvenimo darbus, kad jie pasibaigs, kad pailsėsime VĖLIAU. Tačiau, deja, taip nebus. Darbai nesibaigs niekada. Visada bus, ką padaryti dar. Ir taip bus iki pat mūsų dienų pabaigos. Būtent todėl, labai veiksminga priemonė apsaugoti save nuo persitempimo ir netgi padidinti savo darbo našumą yra planuoti poilsį.

kodėl mes aliname save iki negalėjimo, kol organizmas sugriūva ir mes būname priversti ilsėtis?

Idealiu atveju, kad žmogus gerai jaustųsi, jis turėtų miegoti 8 valandas, 8 valandas bendrauti su kitais žmonėmis, ilsėtis ir leisti laiką sau, ir dar 8 valandas dirbti. Labai rekomenduoju gerai susimąstyti, kiek laiko per parą Jūs ilsitės ir skiriate laiko sau, atmetus 8 valandas miego. Turbūt tikrai ne per daugiausia. Jei turite šią problemą, tikrai vertėtų imti planuoti poilsio laiką, lygiai taip pat, kaip planuojate darbus. Laiku pailsėjus apsisaugosite nuo ligų ir virusų, nes nenualinsite imuninės sistemos, kurios, beje, didžiausias priešas yra stresas. Taip pat, „pravėdinsite“ protą, tapsite kūrybiškesni. Jūsų santykiai su aplinkiniais taip pat pagerės, nes būsite labiau atsipalaidavę, linksmesni ir malonesni. Na, ir galiausiai, Jūs iš tiesų geriau atliksite savo darbus ir pareigas, geriau sukaupsite dėmesį, nebūsite užsisukęs rutinos rate ir Jūsų mintys bei idėjos bus spalvingesnės ir šviesesnės.

kad žmogus gerai jaustųsi, jis turėtų miegoti 8 valandas, 8 valandas bendrauti su kitais žmonėmis, ilsėtis ir leisti laiką sau, ir dar 8 valandas dirbti.

Poilsio valandomis rekomenduojama imtis priešingos Jūsų darbui veiklos. Sakykime, jei esate buhalteris(ė), laisvalaikiu stenkitės daugiau pajudėti, išeikite pasivaikščioti, susitikite su draugais. Na, o jei Jūs esate statybininkas(ė) ar užsiimate kitokiu fiziniu darbu, laisvalaikį skirkite knygoms, kokybiškiems filmams, meditacijai ir ramiam poilsiui vienumoje. Žinoma, tai nėra nei griežta taisyklė, nei būtina sąlyga. Kiekvienas žmogus geriausiai žino, kas asmeniškai jam yra geriausias poilsis, tačiau reikėtų vengti per didelio scroll’inimo telefone ar besaikio lankymosi vakarėliuose bei besaikio tokių žalingų įpročių, kaip alkoholis, vartojimo.

Kiekvienas žmogus geriausiai žino, kas asmeniškai jam yra geriausias poilsis.

Labai svarbu suprasti, kad nors mums darbas ir buities reikalai atrodo svarbiausi dalykai žemėje, iš tiesų kartais reikia sustoti ir užduoti sau klausimą: „ką aš darau ir kodėl tai darau?“ Galbūt reikėtų daugiau laiko praleisti su savimi ar su savo šeima? Galbūt reikėtų prisiminti, koks yra Jūsų tikslas gyvenime: ar bėgti be sustojimo, ar mėgautis kasdienybe ir leisti laiką taip, kaip norisi Jums? Supraskite, kad turite teisę į poilsį ir jokiu būdu neturėtumėte jaustis kažkam skolingi ar prieš kažką kalti, kai ilsitės. Poilsis - tai tokia pati gyvenimo dalis kaip darbas ar kiti rūpesčiai.